1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



רישום אכילה

שלב ראשון בכל שינוי- הוא הכרת המצב הנוכחי. אם לא אדע, מה קורה היום- לא אדע, מה כדאי לי לשנות!
לאורך הדרך, מומלץ לשלב שוב ושוב (לסירוגין) את ההתבוננות, כדי להבין- מאיפה יצאתי לדרך ולאן הגעתי ולהציב מטרות- לאן אני רוצה להגיע בסיום הדרך, מה יוגדר כשהצלחה.
שיטה מצויינת לצורך כך, כשמדובר בתהליך ירידה במשקל היא- רישום אכילה. לא ככלי טיפולי, אלא ככלי עזר- בהתבוננות. כדי להבין- מה אני רוצה לשנות.
מצורפת טבלת התבוננות שכזו. רישום אכילה, שכולל גם התבוננות על הרגלי האכילה (הרי בסופו של דבר, תנאי הסביבה והמצב האישי שלי, הם אלה שייקבעו מה אני אוכלת וכמה. למשל, אם חזרתי מאוד עייפה, אני יכולה למצוא את עצמי אוכלת, למרות שאני לא אמורה לאכול עכשיו ואני בכלל לא רעבה. אם אכתוב רק מה אני אוכלת וכמה, לא אדע שאכלתי בגלל שאני עייפה. ולא אדע- שזה משהו שאני צריכה לעבוד עליו בשינוי ("כשאני עייפה, במקום לאכול- ללכת לנוח") לדוגמה. סיבות נוספות לאכילה יכולות להיות- שעמום/ סתם חזרתי הביתה ועוד. כדאי להבין את כל אלה, כדי שנוכל לעשות שינוי מהשורש שיוביל לירידה במשקל לאורך זמן. ולא ירידה זמנית.
לכן, הדף המצורף של רישום אכילה, כולל גם רעב ושובע וגם התנהגויות אכילה.
לנוחיותכן…

נטע אמירי
דיאטנית קלינית (תזונאית קלינית)
מאמנת NLP
מנחת סדנאות לירידה במשקל
מאמנת כושר

יומן אכילה