1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



תזונה לפני האימון- מדוע? מתי? ומה לאכול לפני האימון?

מאת: נטע אמירי, דיאטנית קלינית ומאמנת כושר

התחלנו להתאמן. בחרנו מקום, בחרנו פעילות שאותה אנחנו אוהבים ונהנים לבצע, קנינו ביגוד מתאים, ותכננו סדר אימונים שבועיים. האם זכרנו לתכנן גם מה נאכל לפני ולאחר האימון? ומדוע זה חשוב? על מנת לבצע אימון טוב ככל האפשר, לשפר את היכולת שלנו מאימון לאימון ולראות תוצאות, ולהתאושש הכי מהר שאפשר לאחר האימון, חשובה לא פחות מהאימון- התזונה לפניו ואחריו.

מה ומתי לאכול לפני האימון?

מטרת האכילה לפני האימון היא- הגעה לאימון כאשר אנחנו בשיאנו מבחינה אנרגתית ( רמות הסוכר בדם). מה יעזור לנו להגיע בצורה אופטימאלית לאימון? ספק האנרגיה המרכזי לאימון הן הפחמימות. הפחמימות (סוכר מורכב) מתפרקות בדם לסוכרים פשוטים. לפי סוג הפחמימה, כך משך זמן הפירוק שלה בדם והפיכתה לסוכר (פחמימות מורכבות כמו לחם, אורז, פסטה וכו' מתפרקות לאט יותר, פחמימות פשוטות כמו פירות, דבש, ריבה וסוכר מתפרקות מהר יותר).

מתי נאכל?

שעתיים שלוש לפני האימון- מומלץ לאכול ארוחה המכילה פחמימות מורכבות. ניתן להוסיף חלבון לארוחה. 3 שעות לפני האימון, ניתן גם לאכול שומן כמו שמן זית על הסלט או ממרח טחינה/ אבוקדו.

חצי שעה לפני האימון- במידה ולא מתאפשר לנו לאכול שעתיים שלוש לפני האימון, ניתן לאכול פחמימה בעלת אינדקס גליקמי גבוה. כלומר- פחמימה שמתפרקת בגוף מהר יותר, ותספק לנו אנרגיית שיא, כחצי שעה- שעה לאחר אכילתה.

מה למשל?

שעתיים- שלוש לפני האימון-
2 פר' לחם מחיטה מלאה עם ממרח כלשהו כמו גבינות 5%/ ממרחים המכילים קטניות/ ביצה
כוס של אורז/ פסטה/ פתיתים/ קוסקוס/ תפו"א וכו' עם מנה בשרית (הודו/ בקר/ עוף/ דג) / קטניות/ ביצה
דייסה המכילה קוואקר/ סולת/ קורנפלור עם כוס חלב

חצי שעה לפני האימון-
פירות יבשים/ פרי טרי (בננה/ תפוח וכו')/ פר' לחם עם ממרח מתוק כמו דבש/ ריבה
לא כדאי בשלב הזה לשלב שומן בארוחה, כיוון שיאט את ספיגת הסוכר ויכביד על מערכת העיכול בזמן האימון, לכן לא מומלץ למשל להוסיף שקדים או אגוזים בשלב הזה.

חשוב לזכור כי הארוחה שנאכל לפני האימון תשפיע לנו על האימון עצמו ותשפר רמת האימון במידה ונאכל נכון. חשובה לא פחות- הארוחה שלאחר האימון.

בהצלחה!

למאמרים נוספים בנושאי תזונה

בניית תוכנית אימונים אישית עם מאמנת ממרכז בר

ייעוץ תזונה עם דיאטנית ממרכז בר

תמונה מאתר morguefile.com