1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



תזונה לטיפול בתסמונת השחלות הפוליציסטיות

יש לי שחלות פוליציסטיות ואני רוצה לסדר את התזונה שלי.
מה לעשות? מה מותר, מה רצוי, וממה ממש כדאי להימנע?

יש קשר ברור בין תזונה לבין הסימפטומים של תסמונת השחלות הפוליציסטיות.
ולרוב אפשר תוך זמן קצר, בעזרת תזונה, להשפיע על תדירות הביוצים וסדירות הוסת, להפחית את האקנה והשיעור יתר.

תכלס מה צריך לעשות? להימנע ממתוקים? להפסיק לאכול פחמימות ולעבור לתזונה של חלבונים ושומנים?
ממה להימנע? מה מותר? אני שומעת את השאלות האלה הרבה.

אז כמה עקרונות חשובים ביותר! ואחריהם, תפריט לדוגמה שיכול להתאים.

נתחיל בכמות הפחמימות אם בכלל… אז כן- אפשר ורצוי לאכול פחמימות, ולא צריך לנדות, להחרים או לזרוק אותן מהבית… הכל שאלה של סוג וכמות.

אבל קודם לכן, חשוב לדעת, שאם אני בעודף משקל- ירידה במשקל יכולה להועיל! וההמלצה היא
בעודף משקל, לרדת במשקל (תפריט של 1500 קק"ל אמור לעשות את העבודה. יצורף בהמשך המאמר)
איך עושים זאת?
בעזרת עקרונות התזונה שאפרט בהמשך, פעילות גופנית, והתמודדות עם סטרס (שעלול לגרום לאי סדירות בווסת ולאכילה מוגברת).

פחמימות-
עדיף להמעיט בפחמימות ושהתזונה תתבסס ברובה על ירקות, חלבונים ושומנים מהצומח.
כשאוכלים פחמימות עדיף לצרוך פחמימות מלאות כמו
לחם מלא, קטניות- אפונה, שעועית לבנה, עדשים, גרגרי חומוס, פול, סויה, לשלב בתזונה קינואה, כוסמת, פסטה מלאה, אורז מלא וכדומה.

להימנע ממתוקים עד כמה שאפשר (הרבה פעמים אכילה רגשית משפיעה על צריכת מתוקים
ולכן, אם את סובלת מאכילה רגשית, מומלץ לטפל במקור לאכילה, ולא "פשוט להימנע" ממתוק.
כיוון שהימנעות לא עובדת לאורך זמן)

כשנפחית פחמימות, נצטרך לשנות את היחס של מרכיבי הארוחות שלנו, ולהגדיל את צריכת החלבונים והשומנים:

מהו חלבון?
בקר, עוף, הודו, דגים, ביצים, גבינות וסויה/ טופו לצמחונים. (קטניות כמו אפונה, שעועית, עדשים וכדומה הן פחמימות).

מהו שומן בריא?
שמן זית, שמן קנולה, אבוקדו, טחינה, אגוזים, שקדים, זיתים וכדומה.

ירקות ירקות ירקות!!! מומלץ מאוד להרבות בירקות ולשלב אותם בכל ארוחה.

איך אני עושה זאת?
אני אוהבת לעבוד עם שיטת השלישים בצלחת.
1/3 מהצלחת ירקות (גיוון מאוד חשוב פה, כדי שנוכל להתמיד לאורך זמן.)
1/3 מהצלחת חלבון- מנה בשרית (עדיף הודו או עוף ללא העור, ופעמיים בשבוע דג בתנור) או ביצה וגבינות או טופו/ פתיתי סויה מבושלים
1/3 מהצלחת פחמימה מלאה (קינואה/ אפונה/ שעועית לבנה/ עדשים/ מג'דרה/ פסטה מלאה/ 1-2 פר' לחם כוסמין/ שיפון / חיטה מלאה)
ומנת שומן קטנה (במנות מבושלות, השמן נכנס בבישול. במנות לא מבושלות, אפשר להוסיף כפית שמן זית/ כף טחינה/ 1/3 אבוקדו).

שתיה- מים וסודה חופשי.
וכמובן שמומלץ לשלב פעילות גופנית, או סתם להיות יותר פעילות במהלך היום.
מאוד חשוב לדעת- תזמון הארוחות הוא חשוב ביותר!!
מומלץ לאכול ארוחת בוקר כמה שיותר גדולה, צהריים בינונית וכמה שפחות לאכול בשעות הערב.
עדיף לסיים לאכול בשעה 19:00. השינה- גם היא משפיעה וחשובה בתהליך.

תפריט לדוגמה אפשר למצוא פה>>>>>>