1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



שחלות פוליציסטיות ופעילות גופנית

מאוד ברור הקשר בין תזונה להסדרת המחזור והסדרת הביוץ בתסמונת השחלות הפוליציסטיות. אך האם ספורט גם יכול לעשות את ה"עבודה"? האם ספורט חייב להיות משולב עם תזונה? או שספורט בלבד יכול לעשות את אותו אפקט? ואם ספורט יכול להסדיר את הביוץ, המחזור, כמה ספורט כדאי לעשות? ומאיזה סוג?

אין ספק, מהמחקרים שנעשו עד היום, שספורט משפר את הופעת הביוץ והווסת ועוזר להסדיר אותם. ניתן לראות את זה בכמה וכמה מחקרים. אפילו אם נעשה רק ספורט בלי לשנות את התזונה כלל.
כמובן שהדרך הטובה ביותר להתמודדות תהיה, שילוב של 3 הגורמים יחד: תזונה, ספורט ורוגע.
אך, אם למשל קשה לי להתחיל שינוי תזונתי, כדאי לשקול, להתחיל בספורט כצעד ראשון.
בנוסף להשפעה על הביוץ והמחזור, הספורט מעלה את רמת המוטיבציה וגורם להפחתת סטרס. וכשהמוטיבציה שלנו גבוהה ואנחנו חוות תחושת הצלחה, קל לנו יותר, בשלב הבא- לעשות גם את השינוי התזונתי (כדי לשפר את הסיכוי עוד יותר).

לפעילות גופנית יש יתרונות רבים נוספים!!
רבות דובר על השפעת הסטרס על הסיכוי להיכנס להריון. ספורט נראה כמשפר מצב רוח, כמוריד את רמת הסטרס. ולכן, יש לו יתרון נוסף, לא רק בהסדרת המחזור, אלא גם בהורדת הלחץ ושיפור הסיכוי להיכנס להריון.
ספורט מפחית את התנגודת לאינסולין (הנפוצה בתסמונת), עוזר בירידה במשקל, מאזן את רמות הסוכר, מפחית את הסיכוי למחלות לב ועוד!

אם כך, כמה ספורט כדאי לעשות?
ההמלצה לבצע 150 דקות של פעילות אירובית בשבוע (5 פעמים בשבוע של חצי שעה או 3 פעמים בשבוע של שעה וכדומה) ולשלב פעילות אירובית וכוח יחד כדי לקבל אפקט מקסימלי!
באיזה יחס?
80% פעילות אירובית
20% פעילות אנאירובית.
כלומר, 3-5 פעמים בשבוע הליכה/ שחיה/ ריצה/ רכיבה על אופניים/ שיעור אירובי
1-2 פעמים בשבוע חיזוק שרירים (בחדר כושר/ שיעורי עיצוב/ פילאטיס וכו'). כ-45 דקות.

טיפ- תבחרו בפעילות שאתן רואות התקדמות בה. כלומר, אם בשיעור עיצוב, בכל שיעור תמיד בוחרים במשקולת קילו או 2 ק"ג ולא מתקדמים במשקל וכו, זה אומר שחיזוק השריר לא מספיק אפקטיבי.

ואם אני רוצה לעשות יותר?
במספר מחקרים, ראו שעודף פעילות גופנית עושה את הפעולה ההפוכה ויכול להשפיע לרעה. מדובר על מעל 60 דק' ביום של פעילות גופנית, כל יום. ולכן, כדאי לעשות ספורט בצורה מתונה. מניסיוני "דרך האמצע" היא בד"כ הדרך הטובה ביותר.

ואיך נגביר את התנועה ביומיום?
כדאי ללכת כמה שיותר לאורך היום. להחנות רחוק את הרכב, לעלות במדרגות במקום במעלית.
אפשר לקנות מד צעדים או להשתמש באפליקציה בטלפון, ההמלצה היא להגיע ל-10,000 צעדים ביום לפחות. לצורך ירידה במשקל- 15,000 צעדים ביום.
בפועל, בממוצע אנחנו צועדים כ-3500 צעדים ביום. פחות ממחצית מההמלצה.
אם נתחיל לספור צעדים, נעלה את המודעות לכמות הצעדים, ובהדרגה (אפילו בלי שנשים לב) נלך יותר.
וחשוב לזכור! מאוד חשוב למצוא ספורט שנהנים לעשות, אחרת קשה מאוד להתמיד.
בהצלחה 😊
נטע