1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



שחלות פוליציסטיות וכניסה להריון

"את צריכה להיות יותר רגועה, ואז יהיה לך קל יותר להיכנס להריון" מכירה את העצות האלה מהסביבה? כאילו לא ידעת את זה קודם. כאילו אם היית באמת יכולה להוריד את רמות הלחץ שלך סביב הנושא, לא היית עושה את זה כבר מזמן!!

אני חושבת שאין מישהי, שלא קיבלה את עצות מהסוג הזה מהסביבה (כולל אני עצמי) כשניסתה להיכנס להריון.
אז החדשות הטובות הן, שכן יש מה לעשות בנושא. ובעיניי, זה הולך יחד! כחלק מההתמודדות עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות והניסיונות להיכנס להריון, חשוב לשלב מלבד תזונה (שדיברנו עליה כאן) ותנועה (שדיברנו עליה כאן) גם טכניקות התמודדות עם סטרס.
כי סטרס הוא (בד"כ) חלק מהעניין. ובאיזשהו מקום, אותם "מייעצים נחמדים" (לצערנו) צודקים. אם רמת הסטרס יורדת, הסיכוי להיכנס להריון- עולה!
אז מה אני מציעה?
שילוב של טכניקות NLP עם מדיטציית מיינדפולנס וטכניקות הרפיה.
NLP היא טכניקה טיפולית המשמשת לאיתור תבניות לא מודעות של מחשבות על מנת לשנות תגובות פסיכולוגיות והתנהגות. יוצרי NLP טענו כי קיים קשר בין תהליכים נוירולוגיים (נוירו), שפה (לשונית) ודפוסי התנהגות שנלמדו באמצעות ניסיון (תכנות), וככזה, ניתן להשתמש בו להפחתת חרדה, דיכאון ועוד התנהגויות בלתי רצויות לנו.
מדיטציית מיינדפולנס מתבססת על הרעיון, שלרוב אנחנו מוטרדים ממה שקרה בעבר או חוששים ממה שיקרה בעתיד. בעוד אם נצליח להיות במה שקורה לנו כאן ועכשיו ונקבל את מה שקורה לנו כאן ועכשיו, רמת הסטרס שלנו תרד, נוכל לחוות חיים מלאים ומספקים יותר.
אני יכולה לומר מניסיון אישי, ש-2 הטכניקות יחד, שינו את כל צורת החשיבה שלי וההתמודדות שלי עם מצבים שונים בחיים.

מחקרים מראים ש-NLP עוזר להוריד רמות סטרס, ומחקרים נוספים (ורבים!) מראים שינוי לטובה למי שמתרגל מדיטציית מיינדפולנס, בהפסקת עישון, בהרגלי אכילה (ירידה באכילה בולמוסית bing למשל), ירידה במשקל וב-BMI, שמירה על המשקל לאחר ירידה, ירידה משמעותית(!) בלחץ הדם למי שסובל מלחץ דם גבוה ותרגל מדיטציית מיינדפולנס, ירידה ברמות הסוכר (HbA1c) בחולי סוכרת, ויותר מזה- למתרגלים מיינדפולנס, נראה שיפור ניכר ברמות דכאון, השפעה חזקה על הפחתת סטרס, חרדה ושיפור איכות וכמות השינה.

ושוב, הפחתה ברמות הסטרס והחרדה, מפחיתה את רמות הורמוני הסטרס בגוף, יכולה לשפר את סדירות הביוץ והמחזור, ומשפרת את הסיכוי להיכנס להריון.
בקליניקה, אנחנו משלבות עבודה על הרגלי האכילה והפעילות הגופנית, ועובדות על המיינד ורמת הלחץ בעזרת מיינדפולנס ו-NLP. מייצרות את תמונת המטרה אליה אנחנו רוצות להגיע, ובעזרת המחשבה, הדימיון והרוגע ושינוי בהתנהגות- מגיעות אליה.
בהצלחה 😊
נטע