1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



סקיני פסטה (קונג'אק)- האם היא באמת מרזה?

מאת: נטע אמירי, דיאטנית קלינית

סקיני פסטה נכנסה חזק לכותרות לאחרונה בקרב מי שמנסה לרדת במשקל. היא מציעה לנו פסטה, כמעט ללא קלוריות. ומעלה מספר שאלות- האם היא בריאה? האם היא באמת מרזה? האם כדאי לי לאכול ממנה?

סקיני פסטה מבוססת על סוג של סיב תזונתי מסיס שמופק מצמח הקונג'אק. סיבים תזונתיים הם דלי קלוריות וסקיני פסטה אינה מכילה חלבונים או שומן, ולכן מכילה מעט מאוד קלוריות, שרובן מבוססות על פחמימות (רק 9 קלוריות ל-100 גר'). מפתחי המוצר מבטיחים תחושת שובע, ואפשרות להחליף את הפסטה הרגילה שלנו בסקיני פסטה.

סקירת מחקרים שנעשתה בשנת 2015 ראתה כי כאשר השוו את סיבי קונג'אק עם צריכה של פלסיבו (טיפול דמה) בטווח הקצר, של מס' שבועות בהם נערכו המחקרים, הקבוצה שקיבלה את הסיב ירדה במשקל, אך לא נראתה ירידה מובהקת ב-BMI (משקל יחסית לגובה) בקבוצת הסיבים יחסית לקבוצת הביקורת. מסקנת החוקרים הייתה שדרושים מחקרים נוספים, על מנת לקבוע האם סיבי קונג'אק באמת תורמים לירידה במשקל.

בשלב הזה, כדיאטנית קלינית, עולה בי השאלה הבאה-

מה אנחנו מנסים להשיג כשאנחנו אוכלים פסטה?
שאלה מוזרה? אנסח אותה אחרת- מדוע אנחנו רעבים?
תחושת הרעב שלנו, היא תחושה פיזיולוגית בעלת מטרה מסוימת. הרעב שלנו מגיע, כאשר רמת האנרגיה שלנו בגוף נמוכה. הגוף צריך סוכר, צריך שומן וצריך חלבון, על מנת שיוכל להמשיך לתפקד, לחשוב, להניע שרירים ועוד. הגוף שלנו מאותת על רעב בשלב הזה, כיוון שהתפקיד שלנו הוא לספק לגוף את מה שהוא צריך.

אם בזמן, שאנחנו רעבים באמת והצורך באנרגיה הוא אמיתי, במקום לתת לגוף שלנו פסטה שמכילה פחמימות וחלבון ומעט שומן, נספק לו פסטת "דמה" שמכילה סיבים בלבד, ללא חלבון, ללא שומן, אנחנו בעצם מנסים "לעבוד על הגוף". יכול להיות שנשבע באותו רגע, כיוון שהקיבה שלנו תתמלא במזון, אך מהר מאוד לאחר מכן, נחזור להיות שוב רעבים- כיוון שלא סיפקנו לגוף שלנו את מה שהוא באמת צריך- אנרגיה! אם נמשיך לנסות ולספק לגוף מזון דל קלוריות, הגוף שלנו ימשיך להיות במחסור. הדבר עלול להוביל בסופו של דבר לאכילת יתר או לאכילה רגשית.

המסקנה היא כזאת-
במידה ואתם רעבים- איכלו משהו שמכיל פחמימות, חלבון וגם שומן וסיבים תזונתיים, על מנת לספק לגוף שלכם את מה שהוא באמת צריך. אפשר להוסיף גם סקיני פסטה, שמכילה סיבים תזונתיים שעוזרים לתחושת שובע, אבל בטח לא להחליף אותה בפסטה ולצפות לאותו אפקט.
במידה ואתם לא רעבים ובכל זאת רוצים לאכול- נסו להבין קודם כל – למה אתם רוצים לאכול עכשיו? האם בגלל שיעמום? או תחושה אחרת? ואז- נסו לענות לצורך האמיתי שלכם.
כלומר, המסקנה כמו תמיד היא, שרק שינוי הרגלים אמיתי יכול להביא לירידה במשקל שתשרוד. ולא מוצר זה או אחר.

אז, האם סקיני פסטה באמת מרזה? עכשיו אתם יכולים לענות על השאלה בעצמכם!

תמונה מאתר morguefile.com