1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



דרך חדשה ומפתיעה לירידה במשקל

זה שדיאטות לא עובדות, כבר ידוע. אך מדוע אנשים חוזרים לשם שוב ושוב? בגלל שרובנו לא מכירים שיטות אחרות. אז עדיף לחזור לדרך מוכרת, גם אם היא לא עובדת, מלהישאר בלי דרך בכלל!
מסתבר שישנה דרך! גישה חדשה שהולכת ומתעצמת לאחרונה, כלי שאומנם מוכר וידוע שנים רבות, אך חדש יחסית בתחום הירידה במשקל, ומהווה כלי חשוב ופורץ דרך בתחום. ולאחרונה גם יש לו הוכחה מדעית. כבר יש בסיס מספק על מנת לקבוע- כי יש פה פוטנציאל אדיר לירידה אמיתית במשקל- ללא דיאטה.

על איזה כלי מדובר? מדיטצית מיינדפולנס.

מפתיע?
מחקר ראשון בנושא מדיטציה וירידה במשקל, אפשר היה לראות כבר בשנת 2010, המחקר בדק השפעה של מדיטציית מיינדפולנס על 10 גברים וסיפק ראיות ראשוניות לכך שהתערבות המבוססת על מדיטציית מיינדפולנס יכולה לגרום לשינויים משמעותיים במשקל, בהרגלי אכילה, ובמצוקה נפשית באנשים שמנים.
במפגשים תרגלו מדיטצית מיינדפולנס, אכילה מודעת, ודיון בקבוצה, עם דגש על מודעות לתחושות גוף, רגשות, וטריגרים לבולמוסים. המשתתפים במחקר סבלו מהשמנה חמורה.
תוצאות המחקר הראו עלייה מובהקת במודעות ובאיפוק סביב אכילה, וירידות משמעותיות במשקל, באכילה נטולת עכבות, ירידה בבולמוסי אכילה, בדיכאון, במתח, בסימפטומים גופניים, ברגשות שליליים, ובמדדי דלקת בדם.
בשורה התחתונה- ראו שמדיטציה עוזרת להפחתת בולמוסים ולירידה במשקל ומשפרת את איכות החיים של המשתתפים במחקר.

מאז אותו מחקר התפרסמו מחקרים נוספים שבדקו את הנושא, בצורה מקיפה יותר. למשל- סקירה שהתפרסמה לאחרונה, באפריל 2015, ובדקה 19 מחקרים התערבותיים של מדיטציה בשיטת המיינדפולנס (קשיבות) על מנת לקבוע את ההשפעה שלה על התנהגות אכילה בולמוסית. ראתה כי רוב המחקרים הראו השפעה בסדר גודל גדול וכי יש השפעה גדולה של התערבות בשיטת מדיטציית המיינדפולנס על בולמוסי אכילה. וזה לא הסוף! סקירה נוספת שהתפרסמה באפריל 2014, בדקה 14 מחקרים שחקרו מדיטציית מיינדפולנס (קשיבות) כהתערבות ראשונית והעריכו את השפעתה על בולמוסי אכילה, אכילה רגשית, ו / או שינוי במשקל. סקירה זו מצאה כי מדיטציית מיינדפולנס מפחיתה ביעילות את בולמוסי האכילה והאכילה הרגשית באוכלוסיות הסובלות מהתנהגות זו. ופה עולה השאלה, מה היה קורה לו היו משלבים בשיטה זו גם הדרכה על תזונה נכונה, ופעילות גופנית, לאילו תוצאות היו יכולים להגיע המשתתפים אז?

המדיטציה מוכרת וידועה מאות ואלפי שנים. קשה לשים את האצבע, מתי התחילה שיטה זו להתפתח, ולעתים היא מגיעה מתוך הקשר דתי. אך אין קשר בין מדיטציה לבין דת וגם לא בינה לרוחניות, עד כמה שמשפט זה נשמע מופרך. מדיטציית המיינדפולנס (קשיבות) מסתכמת בתמצית פשוטה ביותר- היו מודעים למה שקורה לכם כאן ועכשיו. זוהי כל התורה.

כבני אדם, אנו בד"כ עסוקים במה שצפוי לנו בעתיד או שאנו עסוקים בזכרונות של מה שקרה לנו בעבר, ולרוב איננו מודעים למה שאנו עושים כאן ועכשיו. לכן, אנו פעמים רבות לא מרוכזים, שוכחים דברים או חוזרים על מה שכבר ביצענו. אם היינו יכולים להיות כל הזמן נוכחים ברגע הספציפי הזה, חיינו היו משתנים. למשל, היינו יכולים לשים לב, כי הכל משתנה כל הזמן. המחשבות שלנו באות וחולפות, הרגשות שלנו משתנים כל הזמן, וגם אנחנו משתנים כל הזמן. התרגול במדיטציית מיינדפולנס בעיקרו הוא להסתכל על הדברים שקורים לנו בזמן נתון, מבלי להגיב אליהם. הוא גורם לנו להעלות את המודעות של מה שקורה לנו, וכיוון שאיננו מגיבים, אלא רק מסתכלים על הדברים, אנו הופכים לשקולים יותר ורגועים יותר.

ומה בין מדיטציה לבין ירידה במשקל?
כשנעשה מדיטציה, נראה שכמו שהדחף שלנו לאכול עלה, ככה הוא גם חולף. נראה שכאשר אנחנו אוכלים בצורה מודעת (או עושים מדיטציה בזמן שאנחנו אוכלים) האכילה שלנו גם היא משתנה, הקצב משתנה, התחושות שעולות בזמן האכילה, גם הפיזיות וגם המנטליות משתנות, ומזון שבעבר היינו צריכים הרבה ממנו, משביע אותנו בצורה אחרת. אנחנו צריכים פחות אוכל כדי לשבוע, לא כדי לרדת במשקל! כדי לשבוע! לא נצטרך לצמצם את האכילה שלנו, אלא להתאים אותה לגופנו. ובמידה ואנו "חוטאים" בלהקשיב לגוף שלנו ואוכלים כשאנחנו לא רעבים, התחושה הרעה שעולה בד"כ במצב כזה, אולי תמשיך לעלות שוב. אולי. אבל גם אז- אם לא נגיב אליה, נראה שהיא משתנה ושאנחנו יכולים להמשיך בשגרת יומנו.

אם מדיטציה לבדה הראתה תוצאות כל כך משמעותיות לירידה במשקל, הצעד הבא חייב להיות הרחבת ההסתכלות שלנו, לתוכנית שכוללת מדיטציה לצורך העלאת המודעות, ותרגול התבוננות במקום תגובה, להפחתת הבולמוסים, הפחתת האכילה הרגשית, יחד עם תזונה בריאה ונכונה ותרגול פעילות גופנית. לתוצאות בטוחות, שנשמרות.

מתוקים ומרזים- מדריך בחינם- לאכול מתוק ולרדת במשקל

לקבלת מדריך בחינם: איך לאכול מתוק ולרדת במשקל השאירי פרטים:

[[ טופס מוטמע]]