1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



טריגליצרידים, מה לאכול כדי להוריד את רמות השומנים בדם?

טריגליצרידים הם סוג של שומן, שהגוף שלנו צריך, ברמה מסוימת לצרכים שונים בתפקוד היומיומי של הגוף.
אך כאשר רמתם עולה מעל ההמלצה בדם, אנחנו יכולים להיות בבעיה. השומנים שוקעים לנו בדפנות כלי הדם, ועלולים לסתום אותם.
לכן, מומלץ לשמור על רמה תקינה של טריגליצרידים בדם.
באופן מפתיע אולי, מה שעלול לגרום לעליה של טריגליצרידים בדם, אינה בהכרח אכילה מופרזת של שומן במזון, אלא דווקא פחמימות.
הפחמימות בגוף מתפרקות לסוכר. כאשר אנחנו צורכים סוכר במידה גבוהה ממה שהגוף שלנו מסוגל לקלוט, הסוכר הופך לשומן ומובל על מאגרי השומן בגוף – הם תאי השומן.
כיצד מובל השומן במערכת הדם? באמצעות טריגלצירידים! לכן, כאשר נאכל יותר סוכר ממה שהגוף שלנו מסוגל להשתמש ולאגור, החשש הוא עליה ברמות הטריגליצרידים בדם.
מעבר לכך, ישנם שומנים שעלינו לצרוך בתבונה, וכאלה שדווקא יכולים לעזור לנו להוריד את הטריגליצרידים. הכל בכתבה הבאה…

פחמימות

מומלץ- בצורה מפוזרת לאורך היום, עדיף בצורתם המלאה, כשהן עשירות בסיבים תזונתיים, כלומר לחם מחיטה מלאה או משיפון, אורז מלא, חיטה מלאה, בורגול, כוסמת, דגני בוקר עשירים בסיבים תזונתיים, שיבולת שועל, קטניות (עדשים, שעועית לבנה, אפונה, גרגרי חומוס, פול) ועוד.

להמעיט– פחמימות פשוטות: סוכר לבן וחום, דבש, ריבה, חלבה, שוקולד, עוגות, עוגיות, מוצרי חלב ממותקים, גלידות, מיצי פירות, שתייה מומתקת בסוכר, פירות יבשים ומיני מאפה שונים המכילים מרגרינה וסוכר.

פירות

מומלץ לאכול את הפירות בצורתם המקורית, לפזר את צריכת הפירות על פני היום ולא לצרוך מס' פירות בבת אחת, רצוי לא לאכול את הפרי בסיום הארוחה ולא כארוחת לילה מיצי פירות- במיצי פירות כמות סוכר מרוכזת, על אף שהוא "טבעי".
יש להגביל את צריכת הפירות ל-1-3 ביום (בהתאם לערכים בדם)
מנת פרי: תפוח עץ/ אגס/ בננה קטנה/ תפוז/ 2 קלמנטינות/ 1/4 מנגו/ כוס תותים/ כוס קוביות אבטיח/ כוס קוביות מלון/ 12 ענבים/ 2 שזיפים/ 2 קיווי קטנים/ 2 פירות יבשים/ 3 משמשים/ אפרסק/ אפרסמון/ 1/2 אשכולית

שתייה

מומלץ– מים, סודה, תה צמחים ושתייה חמה ללא סוכר. ניתן להוסיף סירופ דיאט, משקה דיאט או ממתיק מלאכותי לפי רצונך

להימנע– משתייה ממותקת, , מיצים טבעיים, שתייה אלכוהולית מכל סוג (בירה, יין, וודקה וכו') וכל שתייה אחרת ממותקת בסוכר

חלב ומוצריו

מוצרי החלב, יש להקפיד לצרוך עד 5% שומן.

מומלץ להמעיט בחלב ומוצריו הניגרים כמשקה (חלב ויוגורטים למיניהם)- בגלל תכולה של לקטוז (סוכר החלב)

שומנים

שומן בלתי רווי: מומלץ לצרוך אך בכמות מוגבלת: שמנים מן הצומח- טחינה, אבוקדו, שמן זית, זיתים, אגוזים ושקדים, בוטנים, שמן קנולה.

אומגה 3: דגי ים המכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3- מקרל, טונה, סלמון, הליבוט, סול, סרדינים ובקלה. אומגה 3 נמצאת גם באגוזי מלך, שמן קנולה, שמן פשתן ובזרעי פשתן טחונים. במקרים מסוימים יש להתייעץ עם הרופא המטפל בדבר נטילת תוסף אומגה 3.

יש להמעיט ככל האפשר בשומן רווי וכולסטרול– שומנים אילו מצויים באיברים פנימיים, חלקי בשר ועוף שמנים, בשר טחון קנוי ומוצריו, גבינות שמנות, שמנת, קצפת,וחמאה, ולהימנע משומן צמחי מוקשה (שומן טרנס) הנמצא במרגרינה, בצקים עשירים במרגרינה, שוקולד, גלידות, עוגות ועוגיות.

אחרים התעניינו גם ב-

B12 נמוך? חסר בברזל? איפה אפשר למצוא ברזל במזון?

סיפורה של דיאטנית- איך ירדתי 18 ק"ג ושומרת גם אחרי 2 לידות?

לקבלת מדריך בחינם: איך לאכול מתוק ולרדת במשקל השאירי פרטים:

[[ טופס מוטמע]]