1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



השמנה היא בעצם משהו טוב?? הכל על אכילה רגשית

חשבתם פעם שהשמנה היא בעצם חיובית? לא, אני לא צוחקת. גדילה של תאי שומן בגוף (שזה מה שקורה כשמשמינים), בעצם נועדה לשמור עלינו בזמנים של מחסור. בעבר, בתקופות בהן האוכל לא היה נגיש כמו היום, תאי שומן שמרו אנרגיה בגוף שלנו, והאנרגיה נשמרה לזמנים בהם האוכל לא היה בנמצא.
לכן, אם נחשוב על זה, נבין למה דיאטות הן בעצם מנוגדות לטבע שלנו. הגוף שלנו דווקא רוצה לשמור את תאי השומן שלו. הוא לא רוצה לוותר עליהם. הם מגנים עליו בזמנים של מחסור. וזה אולי יכול להסביר למה דיאטות לא עובדות.

מחקר מדהים, מפתיע וחשוב שנערך כבר במלחמת העולם השנייה, הראה כבר אז מה ההשלכות ההרסניות של דיאטות.

המחקר בדק 36 גברים בריאים, שלא התעסקו כלל במשקלם או בגופם, שלפני המחקר לא בדקו את סוג או כמות המזון שאכלו, ובדק מה קורה במשך 3 חודשים בהם אכלו המשתתפים דיאטה עתירת קלוריות (כ-3500 קק"ל ליום) ולאחר מכן, מה קורה כאשר מפחיתים את כמות הקלוריות שלהם ב-50% למשך שישה חודשים נוספים. כבר אז החוקרים (בראשם ד"ר קייס) ראו תוצאות מדהימות!!

מלבד העובדה שהמשתתפים ירדו במשקל, ראו החוקרים שחילוף החומרים שלהם ירד ב—40%, שהתנהגות האכילה שלהם השתנתה לחלוטין! הם פיתחו סוג של בולימיה, התקפי אכילה- אובדן שליטה על האכילה, הם פיתחו התנהגות אובססיבית סביב האוכל והאכילה- התעסקו במה יאכלו, מתי יאכלו וכמה. תלו תמונות של מזון נחשק…

חלקם פיתחו אפתיה, עצבנות, חוסר שקט, מצבי רוח משתנים ודכאון.

בתקופה שבה נערך המחקר, רזון לא היה "טרנדי" כמו בימינו, כלומר- ההשפעה על המשתתפים במחקר הייתה של הגבלת המזון בלבד ולא השפעה חברתית לירידה במשקל.
וההפתעה הגדולה, (שהיא בעצם לא מפתיעה בכלל אם חושבים על זה) הייתה, שבסיום המחקר- המשתתפים חזרו למשקל גופם המקורי!! (מוכר??) בנוסף, רבים מהם בחרו בעיסוק מקצועי הקשור למזון או בישול.
מכאן החוקרים הסיקו, שישנה איזו נקודת איזון של משקל הגוף, אליו הוא "ישאף" תמיד לחזור.

המחקר הוכיח, כבר לפני עשרות שנים, שדיאטות שבבסיסן עומדת הגבלה קלורית- אינן עובדות!! מה שאני רואה שוב ושוב בקליניקה, מסביבי וגם ראיתי בעבר על עצמי, כשעוד ניסיתי דיאטות שונות.

רוב מי שנכנס לדיאטה לא מצליח להחזיק בה מעמד עד סופה. ומי שכן, לא מצליח לשמור על המשקל לאורך זמן. למה? כי כדי להמשיך בצורת אכילה מסוימת לאורך זמן, האכילה צריכה לספק את הצרכים של הגוף ברמה הביולוגית, וגם ברמה הרגשית. כדי שנוכל להתמיד בצורת אכילה מסוימת, אנחנו צריכים גם לשבוע וגם להרגיש סיפוק והנאה מאכילה. אחרת זה לא יעבוד!!

אך רובנו התרגלנו לחשוב, שכדי לרדת במשקל, אנחנו צריכים להגביל את כמות הקלוריות שלנו ברמה כזאת, שגורמת לנו לרעב. או שאפשר לסבול מרעב בתחילת הדיאטה, אבל אז "מתרגלים" לכמויות קטנות של מזון, ובעצם כך, שינינו את הרגלי האכילה שלנו.
הסטטיסטיקה מוכיחה, שזה לא נכון. 95% מאתנו לא מצליחים "לתכנת" את הגוף מחדש.

אז מה עושים?

הרבה פעמים, מה שגורם לנו לעליה במשקל זה לא מה שאנחנו אוכלים כשאנחנו רעבים, זה לא המזון שמשביע אותנו, אלא המזון שאנחנו אוכלים אחרי שכבר שבענו, מה שאנחנו אוכלים כשאנחנו לא רעבים. זאת האכילה הרגשית שלנו שמעלה אותנו במשקל.
יש המון גורמים שמסתתרים מאחורי האכילה שלנו. הגורמים האלה יושבים על אמונות שיש לנו בנוגע לעצמנו או לאוכל, בנוגע ליכולות שלנו, הם קשורים לערכים עמוקים שלנו (למשל- ערך עליון בלתי מעורער הוא טובת הילדים שלנו. אני בחיים לא אצא לפעילות גופנית, כשאחד הילדים שלי מבקש ממני עזרה במשהו שרק אני יכולה לעזור לו והוא חייב את זה עכשיו, נכון?) ולכן, כדי לרדת במשקל, מה שאנחנו צריכים לעשות, זה לא להגביל את האכילה שלנו- אלא להתמודד עם אותן אמונות שלנו או עקרונות שלנו שמונעים מאתנו לאכול בצורה שמתאימה לגוף שלנו.
הסיבה לאכילה הרגשית קשורה הרבה פעמים ליחסים עם עצמנו או עם בני הזוג שלנו לפעמים היא קשורה להורים שלנו או לערכים ועקרונות שגדלנו עליהם. אם זה המצב, תפריט לא יעזור לנו. הוא יהיה פתרון זמני. אנחנו נצטרך לעשות מאמץ גדול כדי לשמור עליו אבל לאחר זמן מסוים (שבועות/ חודשים/ שנה-שנתיים?) הסיבה המקורית שבגללה אכלנו, תרים את ראשה שוב, ונחזור להרגלנו הקודמים.

לכן, כדי לרדת במשקל לתמיד, כדי לעשות את זה בצורה נכונה, אנחנו צריכים לטפל ברגש שמאחורי האוכל, במחשבה שמנהלת אותנו, באמונה שלנו בנוגע לאכילה ואולי בנוגע לעצמנו.

ואם אתם מעוניינים לעשות תהליך כזה כדי לרדת במשקל, ולא עוד תפריט או דיאטה זמנית שלא תחזיק מעמד, אתם מוזמנים לפנות אליי ואעזור לכם- לספק לגוף שלכם את מה שהוא באמת צריך, שיעניק שובע גם לגוף וגם לנפש , שיעבוד לתמיד, ויעניק לכם שלווה מול עצמכם והאוכל.

נטע
050-4350466

מתוקים ומרזים- מדריך בחינם- לאכול מתוק ולרדת במשקל

לקבלת מדריך בחינם: איך לאכול מתוק ולרדת במשקל השאירי פרטים:

[[ טופס מוטמע]]