1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



הסוד האחד והחשוב, שיכתיב אם תצליחי בדיאטה או תיכשלי

דיאטה היא בד"כ שינוי תפריט מסוים ואימוץ של הרגלי אכילה חדשים.
נקודת המוצא בדיאטה היא שההרגלים שלי, הכמויות של המזון שלי, לא נכונות. שאני צריכה לשנות את ההרגלים, לצמצם כמויות, ורק אז ארד במשקל.
ולכן אני חייבת לאמץ תפריט שונה ממה שאני עושה היום. יכול להיות שזה מה שגורם לדיאטה שלנו להיכשל? (מפתיע??)
ומהו הסוד הכי חשוב, שהוא זה שיכתיב, האם הדיאטה שלך תצליח או תיכשל?

לסוד הזה קוראים מודעות! מילה אחת, שמסתתר מאחוריה עולם ומלואו, ובעצם גישה אחרת לגמרי ושונה מקצה לקצה ממה שמכונה היום "דיאטה" או "שינוי אורח חיים".
מה ההבדל ולמה היא זו שתגרום לך להצליח? ולא תפריט, כמו שנהוג בעולם הדיאטות?

כשאנחנו מאמצים תפריט מסוים, נקודת ההנחה שלנו, היא שמה שאנחנו עושים לא בסדר ושאנחנו צריכים מישהו שידריך אותנו איך לעשות את זה נכון.
זו יכולה להיות דיאטנית או קבוצה או אפילו תפריט שאנחנו מוצאים באינטרנט. העניין עם זה הוא, שאנחנו מקבלים הנחיות חיצוניות למה שאנחנו "צריכים" לעשות, ולכן זה מחזיק מעמד כל עוד המוטיבציה שלנו מאוד גבוהה.
גם אם יש שלב בו אנחנו מרגישים שזה כבר "אורח חיים" 95% מאתנו, לא באמת מאמצים את התפריט כאורח חיים, אלא אחרי תקופה מסוימת חוזרים להרגלנו הקודמים ועולים במשקל.
את זה יודע כל מי שעשה דיאטה בחייו (לפחות 95% ממי שעשה דיאטה, לפי המחקרים).
ולמה? אחת הסיבות העיקריות היא, שהתפריט או ההנחיות מוכתבות לנו מבחוץ.

אז מה נעשה אחרת? מה הסוד? ולמה הכוונה במודעות?
מודעות זה אומר- שבהתחלה אני לא משנה את ההתנהגות שלי בכלל. אלא מפתחת אליה מודעות ומנסה ללמוד אותה, להכיר אותה…
בשלב הראשון, אני בוחנת- איזה התנהגויות שלי הן טובות, ואיזה פחות. איזה מהן מועילות לי, ואיזה לא.
איזה מהן יהיה לי קל לשנות, ואיזה קשה יותר. ורק לאחר הלמידה וההתבוננות, אני מתחילה לשנות. וגם אז, לא את כל ההתנהגויות יחד.

אפשר להשתמש במגוון טכניקות כדי לפתח מודעות. אפשר לנהל רישום אכילה, אפשר לנהל יומן – ובו לפרט מעבר למה שאוכלים, גם מה אני מרגישה, או סיטואציות שונות בחיים, שמובילות אותי לאכילה.
אני יכולה להשתמש במדיטציה כדי להעלות את המודעות שלי. במדיטציה אני לומדת להסתכל על הרגע, ולהסתכל על מה שקורה לי באותו רגע, בלי להגיב למה שקורה. רק להתבונן. וכך אני מפתחת מודעות. מודעות לתחושות שלי, לרגשות שלי, לפעולות שלי.
בצורה כזו יהיה לי יותר ברור, מה עליי לשנות ומה יהיה קל יותר לשנות.
דרך נוספת לפתח מודעות היא אכילה מודעת. לנסות להתרכז באכילה שלי, להבין מה אני מרגישה וחווה בזמן שאני אוכלת. ואפשר להתחיל עוד קודם. לפתח מודעות לגוף שלי בכלל. מתי אני עייפה/ צמאה/ משועממת. מה קורה לי כשהתחושות האלה עולות בי.

ולמה לי לפתח מודעות בעצם? איך זה יעזור לי להצליח בדיאטה?
כיוון שכך אני זו שבוחרת, אני זו שמנהלת את התהליך, אני רואה את הדברים שאני חזקה בהם וזה נותן לי כוח.
אני מתחילה לשנות את הדברים שלדעתי דורשים שינוי, ומתחילה בצעדים שקל לי לעשות.
כך, מתחיל תהליך איטי יותר (אומנם), אבל שנובע ממני פנימה, ולא מוכתב לי חיצונית, שבונה לי נדבך על גבי נדבך, של הצלחות קטנות, שמובילות לשינוי גדול. שינוי גדול, ששורד. ולא זמני, שיגרום לי אחרי תקופה מסוימת לעלות בחזרה במשקל.

חשוב להשתמש בפיתוח המודעות העצמית לאורך כל התהליך, ולא רק בתחילת הדרך. כך ההצלחה שלנו מובטחת! היא כבר אינה תפריט זמני שמוכתב חיצונית.

מרזים עם נטע וניר