1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90

הגישה הטיפולית

כדי להבין את השיטה שלי, ראשית יש להכיר את הסיפור האישי שלי.
עד לפני 9 שנים, שקלתי 18 ק"ג נוספים. במשך שנים הייתי בעודף משקל!

רק מי שסובל מעודף משקל יכול להבין את גודל התסכול.. איך זה להיות מוצלח בכל תחום בחיים, להשיג מטרות, להגשים חלומות, עד שזה מגיע לשליטה עצמית בנושא האוכל.
כמו אנשים רבים במצבי, אין כמעט דיאטה שלא ניסיתי – אם זה בקבוצות, או ייעוץ פרטני או סתם לסתום את הפה. ופעמים רבות גם הצלחתי לרדת יפה.
הבעיה היא שהייתי רעבה כל הזמן. מבלי להגזים אומר ש 90% מהזמן חשבתי על אוכל. ובכל פעם הייתי נשברת מחדש, חוזרת לאכול ועולה במשקל, ובגדול. הייתי כל כך מתוסכלת, מאוכזבת מעצמי, מלאה בתחושת כישלון ושנאה עצמית.

לא חשוב לאיזה הישגים הגעתי בחיים – לימודי תואר במדעי המחשב, חברות לרוב, זוגיות טובה – תמיד הרגשתי כישלון. ובכל פעם מחדש ברחתי לאוכל וכך נקלעתי למעגל קסמים ארור שלא הצלחתי לצאת ממנו.
בהמשך גם השלמתי לימודי תזונה כשהמספרים היו ברורים לי היטב – 97% מכל מי שעושה דיאטה, עולה חזרה במשקל (לפי מחקרים). 97%!!! לא נתון מעודד במיוחד.
אנחנו חיים בחברה שמעריצה רזון. פרסומות של כמוסות קסם להרזיה רודפות אחרינו בכל פינה. יש יותר שיטות דיאטה מכוכבים בשמיים.. ועדיין האחוזים נשמרים – רק 3% באמת מצליחים לרזות ולשמור על משקלם.
וזו בדיוק הבעיה. דיאטות לא עובדות. גם לא אורח חיים בריא (שזו מילה מכובסת לדיאטה). נהפוך הוא. דיאטה היא מתכון בטוח להשמנה.

דיאטות מתעסקות במה לאכול, כמה לאכול, מה לשלב עם מה… כשאתה מתעסק כל כך הרבה באוכל, אתה כל היום חושב על… אוכל!! ואז מה קורה? כל היום, אתה רוצה לאכול. אבל אתה בדיאטה. אתה אמור לאכול פחות. אז איך זה יכול להצליח?? מלכתחילה זה נועד לכישלון! אתה כל היום מתעסק באוכל, שאתה לא אמור לאכול אותו…

אז הגישה שלי מגיעה ממקום אחר. אני אומרת בדיוק הפוך! את רוצה לרדת במשקל? דיאטה שמבוססת על תפריט בלבד לא תביא אותך למטרה שלך!
דיאטה כזאת, רק תגרום לך לעלות במשקל. ולהמון המון תסכול. את כל היום תחשבי על אוכל, שאת לא אמורה לאכול. ובסוף תעלי במשקל.

מה כן לעשות?
בשיטה שלי, אנחנו מתחילים בבניית תפריט, אך תפריט שמותאם לגמרי לאדם שעומד מולי. מתאים לסדר היום שלו, להעדפות שלו, לגיל שלו להרגלי החיים שלו ועוד.
בשלב הראשון, אנחנו לומדים להקשיב, ולדייק עוד ועוד את התפריט, כך שהוא מתאים אליך באופן מוחלט.
ואז מתחיל השלב השני- אני מלמדת את המטופלים שלי, מה שאני למדתי בעצמי- לחשוב כמו אדם רזה.
כך שהתפריט הוא בעצם סוג של קביים לתחילת הדרך, עד שהשינוי מופנם באופן מוחלט ומרגישים שכבר אין צורך בו, כי למדתי להתנהל לבד מול האוכל.

כדיאטנית שהייתה פעם שמנה והיום היא רזה. אני יודעת איך חושב אדם שמן ויודעת איך חושב אדם רזה. ולכן, כשמגיע אליי מישהו (או מישהי, בד"כ) בעודף משקל, אני מאוד יכולה להתחבר למקום שבו הוא נמצא, ולמה שעובר עליו.
ואחרי שהתחברתי למקום שלו, ואני נמצאת אתו שם, אני לוקחת אותו יד ביד, ומלמדת אותו לחשוב כמו רזה, לקבל ולאהוב את עצמו קודם כל, להתחבר לצרכים האמיתיים של הגוף שלו, ללמוד להבין מתי הוא רעב ומתי הוא שבע,
מתי הוא אוכל למרות שהוא שבע (אוכל מתוך הרגש) ומה הוא צריך לעשות כדי להפסיק את זה. בניגוד לדיאטות- אני שמה את האדם במרכז, ולא את האוכל. ולכן, בשיטה שלי- מותר לאכול הכל.

המשקל הוא לא רק איך שאנחנו נראים, הוא משפיע על מי שאנחנו יכולים להיות. כשאנחנו מרגישים טוב עם עצמנו, אנחנו אנשים יצרנים ופעילים יותר. ההצלחות שלי בקליניקה הראו לי שהשיטה שלי מביאה משהו חדש ומהפכני! אני באמת מאמינה בזה בכל ליבי! ולכן אני מרגישה שהמשימה שלי היא להגיע לכמה שיותר אנשים ולעזור להם לעשות את השינוי. (ממש ברמת ה"להציל את העולם" מדיאטות שלא עובדות, ולחסוך לאנשים את הסבל שכרוך בדיאטה, כי יש פתרון אחר!)

נטע אמירי
דיאטנית קלינית,
מאמנת NLP,
מנחת סדנאות לירידה במשקל
ומאמנת כושר