1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



את אוכלת מה זה בריא! אבל לא יורדת במשקל? כדאי לך לקרוא את זה!

מאת : נטע אמירי, דיאטנית קלינית ומאמנת כושר

אז הכל התחיל כשלאחרונה גיליתי מחדש את השקדים והאגוזים. אחרי שכתבתי מאמר על שומנים בריאים, ועל הצורך בגיוון בתזונה, יצרתי לעצמי תערובת של אגוזים שונים- אגוזי מלך, פקאן, שקדים, קשיו וכו' והתחלתי לאכול מהם. כל פעם קצת. הרגשתי מאוד בריאה!! לא רק שאני אוכלת שומן בלתי רווי אני גם מגוונת אותו!! אין עלי! דיאטנית למופת. גם מעבירה ידע, וגם מיישמת 🙂

לאט לאט האגוזים נכנסו יותר ויותר לתזונה שלי. ארוחת ביניים בעבודה, אחר הצהריים עם הילדים, כשאני רעבה, לפעמים ליוגורט עם הגרנולה בבוקר ועוד ועוד.
ואחרי כמה שבועות כאלה, פתאום הרגשתי, שאני עולה במשקל. רגע?! מה קרה? הרי אני יודעת שאגוזים ושקדים עשירים בשומן, והרי אני יודעת שמותר ורצוי לאכול הכל, כל עוד ממשיכים להקשיב לגוף ולצרכים שלו, אז מה קרה פה בעצם? קרה לי מה שקרה להרבה אנשים. בחרתי לאכול משהו בריא, שנתן לי תחושה טובה, סמכתי מאוד על הידע שלי כדיאטנית ובסופו של דבר, כנראה שהגזמתי קצת עם הכמויות.

הרבה פעמים מגיעים אליי אנשים, ופניות שונות שאני מקבלת, ששואלים אותי, "דווקא לאחרונה אני אוכל או אוכלת ממש בריא!!" "עברתי ללחם מלא/ שומן מהצומח/ אני אוכלת פחות בשר מבעבר או שאני נמנע מגלוטן/ ממוצרי חלב, ואוכל הרבה יותר קטניות וסיבים תזונתיים. ירקות, קינואה…" "אז מה קרה? למה אני לא יורד במשקל??"

אז מה בעצם קורה? איך זה שאנחנו עוברים לתזונה בריאה, ולא יורדים במשקל? איך זה שאני עליתי במשקל? הרי אני יודעת שאם אוכלים יותר מדי אגוזים ושקדים יש לזה השפעה. אני דיאטנית. ואני לא דואגת, אני יודעת שהמשקל, כמו שהוא עלה, ככה הוא ירד. כי לגוף יש יכולת לאזן את עצמו מחדש, כל עוד אנחנו טורחים להקשיב לו…

אז מה עושים?

אנחנו צריכים לשים לב למה שאנחנו אוכלים. לפעמים כשאנחנו הופכים את התזונה שלנו לבריאה יותר, אנחנו מכניסים אליה גורמים שבאופן מועט הם מאוד בריאים, אבל אם אנחנו לא שמים לב וצורכים מהם יותר מדי, הם מונעים מאתנו את הירידה במשקל.
הם "מתחבאים" לנו בשייק הבריאות שלנו (במידה וקיים) בשמן הזית שאנחנו שמים בסלט או בטחינה/ אגוזים שלנו, הם יכולים להתחבא בתחליפים הצמחיים כמו תחליפי גבינה על בסיס סויה, שמכילים כמות מאוד גדולה של שומן, הם יכולים להתחבא בכמויות של פירות שנכנסים לנו לתפריט, או בלחם כוסמין או לחם ללא גלוטן שמכיל יותר קלוריות לפרוסה. הרבה מאתנו שבוחרים בתזונה בריאה יותר, מכניסים יותר קטניות לתזונה וממעיטים בבשר, אך הקטניות לעומת בשר וגבינה הם מבוססים על פחמימה (עשירה בחלבון, כן. אבל בכל זאת פחמימה), ולכן הן פחות משביעות. חשוב לדעת את זה, ולנסות לשלב חלבונים נוספים בתזונה כדי להגיע לאותה תחושת שובע.

הרבה קוראים את השורות האלה, ואמרים- אני יודע/ת את כל זה. זה לא מחדש לי שבאגוזים יש הרבה שומן. כן. אני יודעת שזה לא מידע חדש. אבל זה משהו שלפעמים צריך לכוון אליו יותר תשומת לב, כדי לבדוק, האם הוא קיים אצלנו, למרות הידע הרב שלנו, בעודף בתזונה.
ואחרי שהתחלנו לשים יותר לב למה שאנחנו אוכלים, לסוג ולכמות המזון שאנחנו צורכים, אנחנו צריכים לבדוק, מה אנחנו יכולים להחליף במה. איך אפשר לצמצם את כמות השומן הבלתי רווי, או כמות הפירות שאנחנו אוכלים, איך אנחנו יכולים לדעת מה יש לנו באמת באוכל, ואיפה אפשר לשלב חלבונים שיעזרו לנו לתחושת השובע.

כדי לעשות זאת, מומלץ לפנות לדיאטנית קלינית, שתעזור לכם לבדוק מה מכיל התפריט שלכם, ובאיזו כמות, ולעשות סדר, וללמוד איך אפשר לצמצם כמויות בצורה שלא תפגע לכם בחילוף החומרים, תעזור לכם לשמור על תחושת שובע גם בזמן הירידה במשקל, וכמובן לרדת במשקל תוך כדי.

ואני תמיד כאן בשבילכם. אתם יכולים להשאיר תגובה בתחתית הכתבה, או לפנות לקביעת ייעוץ-
050-4350466
נטע

לקבלת מדריך בחינם: איך לאכול מתוק ולרדת במשקל השאירי פרטים:

[[ טופס מוטמע]]