1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



איך עוצרים את הנשירה הזאת??? הכל על שחלות פוליציסטיות ונשירת שיער

את יודעת שיש לך את התסמונת, ואת יודעת שהיא משפיעה על הביוצים, את אפילו לוקחת טיפול תרופתי כדי להסדיר אותם… אבל מה עושים עם הנשירה הזאת??

מאת: נטע אמירי, דיאטנית קלינית, מאמנת NLP, מאמנת כושר,
תאריך: 30.1.19

 

השיער שלנו נושר כל הזמן. ובעצם מתחלף. שערות נושרות, ואחרות צומחות במקומן.
הבעיה מתחילה כאשר התהליך הטבעי של התחלפות השיער אינו מאוזן, ונראה כי נושר יותר שיער, אך שיער חדש לא צומח בקצב בו הוא אמור להתחדש.
תופעה זו יכולה לקרות בתסמונת השחלות הפוליציסטיות, בעקבות עליה בהורמונים האנדרוגנים, ובעיקר בטוסטסטרון.
בתסמונת השחלות הפוליציסטיות, בעקבות רמות אינסולין גבוהות, רמות הטוסטסטרון עולות, מה שעלול לגרום לנשירת שיער הראש. התופעה לרוב מאוד לא נעימה וגורמת לנו לאי נוחות.
אז מה ניתן לעשות??
אם נצליח לאזן את רמות האינסולין, נצליח להוריד את רמות הטוסטסטרון, כך שהדבר יעצור את נשירת השיער, ויעזור לצמיחת שיער מחודשת. כיצד ניתן לעשות זאת?
רמות האינסולין הגבוהות נובעות מתנגודת לאינסולין ברקמות הגוף. דרך תזונתית לאזן את התנגודת לאינסולין ובכך להוריד את רמות האינסולין בדם, היא
1. לצרוך פחמימות מלאות כגון קטניות, קינואה, קוואקר וכדומה (פירוט ניתן למצוא כאן) בצורה מצומצמת ולהימנע עד כמה שניתן ממתוקים וסוכר.
2. לצרוך כמות נאותה של חלבונים כמו ביצים, גבינות, דגים ובשר,
3. לצרוך שומן מן הצומח כמו אבוקדו, טחינה, אגוזים ושקדים. (ניתן למצוא כאן, תפריט לדוגמה).
4. כמובן להרבות באכילת ירקות, בצבעים שונים, טריים או מבושלים.
מי שסובלת מעודף משקל, מומלצת ירידה במשקל שמשפרת משמעותית את התנגודת, וכן מומלץ מאוד לתזמן את הארוחות בצורה נכונה (גם עבור מי שנמצאת במשקל תקין), כלומר- לאכול יותר בבוקר ובצהריים ולאכול מעט מאוד (אם בכלל) בערב.
במחקרים נמצא כי גם לספורט ופעילות גופנית, יש היכולת לאזן את רמות האינסולין בדם ולכן מומלץ תמיד, לשלב גם פעילות גופנית סדירה.
האם זה מספיק?
חשוב לזכור, שגם אם יש לנו את התסמונת, יכולות להיות סיבות נוספות לנשירת שיער, ולכן- כדאי לעשות בנוסף, בדיקות דם, כדי לבדוק שאין סיבה נוספת או אחרת לנשירת השיער, לבדוק ויטמין B12, פריטין וברזל ומינרלים שונים בדם. ואפילו לגשת לרופא עור, שיבצע בדיקות הורמונליות נוספות.
ישנה גם אפשרות תרופתית. אם את שומרת על תזונה (למשך מספר חודשים לפחות!), את במשקל תקין, מתזמנת את הארוחות, מבצעת פעילות גופנית סדירה ובכל זאת נשירת השיער נמשכת ואת לא רואה צמיחה מחודשת, ניתן לפנות לרופא המשפחה ולדבר על האופציות התרופתיות.
בהצלחה!