1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



סיפורה של דיאטנית: איך ירדתי 18 ק"ג והצלחתי לשמור גם אחרי 2 לידות

מאת: נטע אמירי, דיאטנית קלינית

כילדה הייתי רזה ונושא המשקל והאוכל לא היוו עניין עבורי. אכלתי כשהייתי רעבה, הפסקתי לאכול כששבעתי, בסה"כ בבית לא היו הרבה ממתקים או חטיפים והארוחות בד"כ היו מאוזנות. אך לקראת סוף התיכון, מצאתי את עצמי פונה אל האוכל כנחמה, אחרי משבר מסוים של גיל ההתבגרות. מצאתי את עצמי "ממציאה" ממתקים ממה שכן היה בבית, חוטפת בין הארוחות ואוכלת גם כשאיני רעבה, וכמובן מהר מאוד, הגעתי למצב של עודף משקל.

את הדיאטה הראשונה שלי עשיתי עם סיום התיכון, בשומרי משקל, כי שמעתי שלשם פונים, כשרוצים לרזות. ואכן, השלתי מעליי שבוע אחרי שבוע, קילו ועוד קילו, עד שהגעתי לירידה של כמעט 10 ק"ג! אך באחד מהמפגשים, סיפרה המדריכה (שהייתה בוגרת שומרי משקל ורזה מאוד) שפעם בחודש, היא מוצאת את עצמה על כיסא מול המקרר, אוכלת אותו, את המקרר, מעלה למחרת קילו, ובמשך השבוע שאחרי מורידה את הקילו וחוזרת למשקלה הקבוע. עד הבולמוס הבא…

ואני, שכבר סבלתי מהמחסור (הנפשי בעיקר) של מזון לנשמה, אחרי מס' חודשים בדיאטה, אימצתי את הרעיון. ערב שלם של "אכול כפי יכולתך"?!?!? אחרי המחסור של הדיאטה!?!? בול!!
אז זהו, שלא. בעקבות "רעיון" המדריכה, הצלחתי לשמור על המשקל אחרי הדיאטה, לחצי שעה בערך, ומהר מאוד עליתי את המשקל בחזרה. כשאני אוכלת ערב אחד מה שאני רוצה וכמה, ובמשך שבוע מנסה לפצות בשמירה, אבל לא באמת מצליחה.

הניסיון הבא היה כשנתיים לאחר מכן, בעזרת שיטת הנקודות של שומרי משקל, אך ללא הקבוצה והמסגרת. ירדתי כ-6 ק"ג. שמרתי על המשקל כחצי שנה ועליתי אותו בחזרה.

כך העניין נמשך, כ- 10 שנים! עליות וירידות, דיאטות שונות – בעצמי, עם דיאטנית בקופ"ח, אפילו ביקרתי במחוזות OA (אכלנים כפייתיים) למס' שבועות, על מנת לנסות להבין- מדוע אני לא מצליחה לרדת במשקל ולשמור על הירידה? איך זה שעם סיום הדיאטה, אני תמיד עולה הכל בחזרה. מה לא בסדר אצלי??

גם במהלך לימודי התזונה שלי, בזמן שעבדתי כמדריכה בחדר כושר, לא הצלחתי לרדת במשקל ולשמור על הירידה. מי שמע על דבר כזה? דיאטנית ומאמנת כושר, שלא מצליחה לעזור לעצמה? אבל דבר אחד היה לי ברור כבר אז- הבעיה היא לא בי, הבעיה היא ב"דיאטה". כבר במהלך הלימודים הבנתי, שדיאטה היא לא משהו שבאמת יכול לעבוד, כיוון שאי אפשר לקחת אדם שאכל עד היום 2000, 3000 ולפעמים אפילו 4000 או 5000 קק"ל ביום, ולהגיד לו- מעכשיו תאכל 1200 קק"ל ביום. זה לא עובד לאורך זמן. ובכל זאת, עדיין לא מצאתי, את הדרך לעזור לעצמי, לרדת במשקל ללא דיאטה, דיאטה ללא דיאטה.

השיא של עודף המשקל היה בטיול של 3 חודשים לחו"ל בסיום התואר, שם נתתי, לראשונה בחיי, דרור למחשבות על המשקל שלי או על האוכל, לראשונה בחיי, קיבלתי את עצמי ואת האכילה שלי כמו שאנחנו, ועליתי יפה במשקל במהלך הטיול.

חזרתי לארץ בעודף משקל הגבוה ביותר שהייתי בו, אך נהנתי כל כך בטיול!!

והשינוי הגיע עם חזרתי לארץ. בעזרת הניסיון שהיה לי עם דיאטות, ובניגוד למה שניסיתי עד אותו רגע, פעלתי הפוך מכל מה שכל דיאטה שעשיתי בעבר המליצה- לא נמנעתי מאף מאכל ומשום מזון!! אכלתי ה-כ-ל. אבל, לראשונה מזה זמן רב, אכלתי בהתאם לתחושות הרעב והשובע שלי, ואפשרתי לעצמי להנות מהאוכל ובמקביל לקבל את עצמי כמו שאני.

השתמשתי בידע התזונתי שרכשתי במהלך שנות התואר, ביצעתי פעילות גופנית ברמה גבוהה יותר (לראשונה בחיי הצלחתי לרוץ 10 ק"מ ברצף), ובמהלך הסטאז', והשנה שאחריו ירדתי כ-18 ק"ג במשקל! הירידה לא הייתה רציפה, אבל העניין לא הטריד אותי ולא העסיק אותי. הירידה באותה תקופה, הייתה "תוצר לוואי" של האכילה שלי, ולא משהו שהיווה מטרה כלשהי. לראשונה, לא היה לי משקל יעד, וידעתי שכשהגוף שלי "יחליט" הירידה תעצר. מה שהיה מוזר הוא, שאחרי כשנתיים הגוף שלי נעצר בדיוק במשקל היעד שכיוונתי אליו בדיאטות בעברי. הגעתי למשקל הנמוך ביותר ששקלתי מאז התיכון!!

מאז, ילדתי שני ילדים מקסימים, וגם במהלך ההריונות ואחריהם, שמרתי על העלייה המומלצת במשקל, וחזרתי למשקלי הקודם, ללא מאמץ מיוחד- הבנתי עם הזמן, שהידע המקצועי שרכשתי, יחד עם ההקשבה לגוף, הקבלה שלי את עצמי, עזרו לי לרדת במשקל ולשמור עליו. הבנתי, שלימדתי את עצמי, לדעת- איך ארגיש בסיום ארוחה, עוד לפני שאכלתי אותה, ובעזרת ה"ידע" הזה, אני בוחרת מה לאכול, וכמה. ועוד דרכים שונות, לשמור על המשקל.

הניסיון שלי, ההבנות שלי, הידע שרכשתי, עוזר לי מאז לעזור למטופלים שלי- נשים, הורים לילדים ועוד לרדת במשקל בצורה שפויה. הבנתי שכדי לרדת במשקל, עלי ללמד אותם, את מה שאני למדתי כדי לרדת במשקל, והכי חשוב- לעזור להם לקבל את עצמם.
אני מזמינה אותך, ליהנות מהידע והניסיון שרכשתי בנוגע לדיאטות ולירידה במשקל, ולנסות את השיטה שלי – לא רק תזונה, המשלבת תזונה, הקשבה ותנועה. בה אני משלבת טכניקות גם מעולם ה-NLP והקואוצ'ינג.

תנועה, הקשבה ותזונה - הכתבה של נטע אמירי ב-YNET

דיאטנית ביבנה, דיאטנית, בגדרות, דיאטנית בגדרה, דיאטנית ביבנה

לכתבה ב-YNET

לקבלת מתנה- סדרת סרטונים וטיפים שיעזרו לך לרדת במשקל ללא דיאטה- השאירי פרטים:

[[ טופס מוטמע]]